ARTYŚCI

Koncert Muzyki Filmowej – Hans Zimmer Tribute Show wykona Polska Orkiestra Radiowa i Chór Akademicki Politechniki Warszawskiej pod dyrekcją Macieja Sztora. Partię solową wykona Anna Lasota. Słowo o muzyce: Magdalena Miśka-Jackowska.

orkiestra2

Maciej Sztor

Absolwent Akademii Muzycznej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu w klasie dyrygentury symfonicznej prof. Jerzego Salwarowskiego, uczestnik mistrzowskich kursów dyrygenckich prowadzonych przez dr. Paula Elliotta Cobbsa z Washington University oraz prof. Jose Miguela Rodilla Tortajada z Conservatorio Superior de Musica de Murcia. Współpracuje z Polską Orkiestrą Radiową, Orkiestrą Akademii Beethovenowskiej oraz Orkiestrą Kameralną Capella Bydgostiensis. Dyrygował m.in.  Narodową Orkiestrą Symfoniczną Polskiego Radia w Katowicach, Polską Orkiestrą Radiową w Warszawie, Polską Orkiestrą Sinfonia Iuventus, Warszawską Orkiestrą Symfoniczną, Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Częstochowskiej, Lubelskiej, Pomorskiej, Poznańskiej, Szczecińskiej, Śląskiej i Zabrzańskiej, Orkiestrą Symfoniczną Polskiej Filharmonii Bałtyckiej, Gdyńskiej, Inowrocławskiej, Płockiej i Toruńskiej, Orkiestrą Kameralną Filharmonii Pomorskiej, Capella Bydgostiensis, Orkiestrą Symfoniczną Opery i Filharmonii Podlaskiej, Orkiestrą Symfoniczną im. Karola Namysłowskiego w Zamościu, Transatlantyk Symphony Orchestra, Orchestra of Colours (Grecja), Orkiestrą Symfoniczną Akademii Muzycznej w Poznaniu i Orkiestrą Symfoniczną Uniwersytetu Muzycznego w Białymstoku.

Od 2013 dyrygent Warszawskiej Orkiestry Symfonicznej na festiwalu Klassik – Sommerfestival na Norderney w Niemczech. W 2011 prowadził Polską Orkiestrę Radiową podczas uroczystego koncertu zarejestrowanego i transmitowanego w TVP1 z okazji 67. rocznicy Powstania Warszawskiego z muzyką Jana AP Kaczmarka (CD/DVD A Look of Freedom Sony Music 2011). Jako asystent Łukasza Borowicza brał udział w wykonaniu i nagraniu koncertowej wersji opery „Giovanna d’Arco” Giuseppe Verdiego z Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Poznańskiej (MUZA Polskie Nagrania 2010). Na uroczystej Gali Otwarcia I Międzynarodowego Festiwalu Filmu i Muzyki Transatlantyk w Poznaniu prowadził specjalnie powołaną na ten koncert Transatlantyk Symphony Orchestra oraz Chór Festiwalowy. Współpracował z takimi solistami jak Agata Szymczewska, Aleksey Semenenko, Aurelia Shimkus, Johannes Bartmann czy Leszek Możdżer.

Maciej Sztor specjalizuje się w wykonawstwie amerykańskiej muzyki filmowej. Kolekcjonuje partytury, a także tworzy i realizuje własne projekty. Komponuje także ścieżki dźwiękowe: ma na swoim koncie muzykę do filmu „Las Cieni” w reż. Andrzeja Cichockiego.

MACIEJ SZTOR fot. Andrzej Szumowski
lasota

Anna Lasota

Absolwentka Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy Otrzymała dyplom z wyróżnieniem w klasie śpiewu solowego prof. M. Krzyńskiej w 2008 roku. Umiejętności doskonaliła w ramach mistrzowskich kursów interpretacyjnych. Ukończyła kursy wokalne u następujących pedagogów śpiewu: Ryszarda Karczykowskiego, Andrzeja Leonarda-Mroza, Teresy Żylis-Gara, Heleny Łazarskej i Izabeli Kłosińskiej. Finalistka konkursu im. K. Kurpińskiego we Włoszakowicach, IX Międzyuczelnianego Konkursu „W kręgu muzyki Słowiańskiej” w Katowicach oraz Ogólnopolskiego Konkursu Interpretacji Piosenki Aktorskiej w Bydgoszczy. Laureatka Nagrody Publiczności Królewskiego Festiwalu Wokalnego w Wilanowie. Otrzymała wyróżnienia na ogólnopolskim konkursie „Złote głosy Mazowsza”, nagrody ZASP oraz Fundacji Pro-Arte podczas Festiwalu Wokalnego Bel Canto w Nałęczowie. W 2011 została wyróżniona w plebiscycie poznańskiej publiczności „Biały Bez” w kategorii Śpiewaczka/Śpiewak. Laureatka statuetki FLISS 2012 przyznawanej przez Stowarzyszenie Miłośników Kultury i Sztuki za „błysk talentu wokalnego i scenicznego, za swobodę i błyskotliwość prezentacji wokalnych, oraz za poruszające kreacje muzyczne i teatralne”.

Od 2008 roku jest związana z Teatrem Muzycznym w Poznaniu. Realizuje na tej scenie pierwszoplanowe partie repertuaru musicalowego i operetkowego: Adeli („Zemsta nietoperza”), Arseny („Baron cygański”), Eurydyki („Orfeusz w piekle”), Zoriki („Cygańska miłość”), Walentyny („Wesoła wdówka”), Stasi („Księżniczka czardasza”), Elizy („My Fair Lady”),  Chawy Cajtl („Skrzypek na dachu”), Marii Magdaleny („Jesus Christ Superstar”) Christine Daée („Phantom Yeston”), Evy Peron („Evita”), Ireny Molloy („Hello, Dolly”), Ani Shirley („Ania z Zielonego Wzgórza”), Gerdy („Królowa Śniegu”).

Artystka prowadzi indywidualną działalność koncertową. Od 2011 we współpracy z Polską Orkiestrą Sinfonia Iuventus oraz  Polską Orkiestrą Radiową realizuje cykl „Koncertów Muzyki Filmowej” (Hans Zimmer, John Williams, James Horner). Nagrała także wokalizę do kompozycji  P. Górniaka „In Between Worlds” oraz wokalizy do filmu „Las cieni” (reż. A. Cichocki, muzyka M. Sztor), który zyskał wielkie uznanie na scenie międzynarodowej (międzynarodowe festiwale w USA, Polsce i we Włoszech).

W 2014  roku wykonała partię Basi w światowej premierze „Scena w karczmie czyli powrót Janka” na deskach Teatru Polskiego w Poznaniu realizowanego w ramach obchodów roku Oskara Kolberga oraz partię Marii Magdaleny z musicalu „Jesus Christ Superstar” w ramach obchodów 1050. rocznicy Chrztu Polski. W czerwcu 2016 roku otrzymała prestiżową nagrodę dla Najlepszej Wokalistki Musicalowej podczas X edycji Teatralnych Nagród Muzycznych im. Jana Kiepury. W kwietniu 2017 roku zaproszona została do koncertu w Toronto „Canada Birthday Gala” z okazji 150 urodzin Kanady. W czerwcu 2017 otrzymała certyfikat „Najwyższa jakość” i najwyższe biznesowe wyróżnienie roku Ikar biznesu przyznawane przez Wielkopolskie Stowarzyszenie badań nad jakością. W marcu 2018 została zaproszona do Wielkiego Koncertu Galowego z okazji 100-lecia Zaiksu  w Teatrze Wielkim Opery Narodowej wraz z Orkiestrą i Chórem  Opery Narodowej. Od września 2018 można ją oglądać w nowej roli na deskach teatru Muzycznego w Poznaniu  w spektaklu „Rodzina Addamsów”.

Jasin Rammal-Rykała

Bas. Ur. 17.09.1994 w Warszawie. Jest studentem II roku studiów magisterskich Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina na wydziale wokalno-aktorskim. Od sierpnia 2017 roku jest adeptem Programu Kształcenia Młodych Talentów – Akademii Operowej przy Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie w której rozwija umiejętności wokalne w klasach Eytana Pessena, Matthiasa Rexrotha, Izabelli Kłosińskiej oraz Olgi Pasiecznik.

Przed rozpoczęciem studiów ukończył ZPOSM nr 3 im. Grażyny Bacewicz w Warszawie, gdzie przez 12 lat nauki uczęszczał kolejno na lekcje gitary klasycznej, perkusji oraz śpiewu solowego. Od 8 roku życia był związany z chórem „Alla Pollacca” działającym przy Teatrze Wielkim Operze Narodowej w Warszawie, z którym brał udział w wielu projektach operowych (m. in. „Carmen” G. Bizeta, „Tosca” G. Pucciniego, „Czarodziejski Flet” W. A. Mozarta). Grał rolę małego Wozzecka w „Wozzecku” A. Berga w reżyserii Krzysztofa Warlikowskiego oraz jednego z trzech Chłopców „W krainie Czarodziejskiego Fletu”, spektaklu dla dzieci na podstawie „Czarodziejskiego Fletu” w opracowaniu prof. Ryszarda Karczykowskiego.

Jako student zadebiutował na scenie Warszawskiej Opery Kameralnej w studenckich projektach oper W. A. Mozarta jako Masetto w operze „ Don Giovanni” oraz Bartolo w operze „Wesele Figara”. Na tej samej scenie kreaował również role Matki w operze „Siedem Grzechów Głównych” K. Weila oraz Kecala w „Sprzedanej Narzeczonej” B. Smetany. Brał również udział jako solista Filharmonii im. Romualda Traugutta w spektaklu „Warszawskie dzieci” oraz jako Skołuba w operze „Straszny Dwór” w Chicago. Jako solista Filharmonii Narodowej kreował postać Nikity w „Zamku na Czorsztynie” K. Kurpińskiego w audycjach dla dzieci. W 2014 roku wykonywał partię basową w Requiem W.A. Mozarta. W sierpniu 2018 roku wystąpił na prestiżowym Innsbrucker Festwochen der Alten Musik w operze „Gli amori d’Apollo e di Dafne” jako Alfisibeo oraz Panto.

Brał czynny udział w kursach mistrzowskich prowadzonych między innymi przez: Helmuta Deutscha, Olgę Pasiecznik, Brende Hurley, Hedwig Fassbender, Claudię Visce, Martina Lloyda Evansa.

Jest laureatem pierwszej nagrody oraz wyróżnienia dla najlepszego głosu męskiego na III Ogólnopolskim Festiwalu Sztuki Wokalnej im. Prof. Haliny Słonickiej w Suwałkach. Zdobył I wyróżnienie na IV Ogólnopolskim Konkursie im. Krystyny Jamroz w Busku-Zdroju, oraz m.in. wyróżnienie na X Międzynarodowym Konkursie Wokalnym „Złote Głosy” w Warszawie.

Jasin Rammal-Rykala
DSCF0764

Polska Orkiestra Radiowa

Historia Polskiej Orkiestry Radiowej sięga lat przedwojennych, po wojnie, już w 1945 roku orkiestrę objął Stefan Rachoń, skrzypek i dyrygent, kolejno dyrektorami artystycznymi Orkiestry PR byli: Włodzimierz Kamirski, Jan Pruszak, Mieczysław Nowakowski. Za kadencji Tadeusza Strugały (1990 – 1993) orkiestra uzyskała dzisiejszą nazwę i przeniosła się do nowej siedziby – Studia Koncertowego Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego. W latach 1993-2006 szefem artystycznym Polskiej Orkiestry Radiowej był Wojciech Rajski. W marcu 2007 na stanowisko dyrektora artystycznego Polskiej Orkiestry Radiowej został powołany Łukasz Borowicz, który prowadził Orkiestrę do 31 stycznia 2015. Nagrana wspólnie płyta z udziałem Dominika Połońskiego otrzymała w 2007 nagrodę Fryderyka.

Chór Akademicki Politechniki Warszawskiej

Chór tworzą w większości studenci i absolwenci Politechniki Warszawskiej. W ciągu 11 lat swojej działalności Chór miał okazję wielokrotnie występować na krajowych i zagranicznych międzynarodowych festiwalach oraz konkursach chóralnych, nierzadko zdobywając chlubne nagrody.

Obecnie ChAPW śpiewa ponad 30 koncertów rocznie. Warto tu wspomnieć o niejednokrotnym udziale zespołu w prestiżowych projektach z cyklu Wielka Muzyka w Małej Auli organizowanych pod auspicjami macierzystej uczelni, jak również koncertach na zaproszenie krajowych filharmonii, a także występach na przedsięwzięciach medialnych typu Gala Mistrzów Sportu w TVP.

chor
chor-akademicki-uw

Chór Akademicki Uniwersytetu Warszawskiego

Chór Akademicki Uniwersytetu Warszawskiego istnieje od 1921 i jest jednym z najstarszych zespołów akademickich w Polsce. Zespół wykonuje różnorodny repertuar obejmujący utwory różnych epok – od renesansu po muzykę współczesną. Chór organizuje własne projekty artystyczne m.in. Festiwal Wiosna Chórów na UW. Aktualnie przygotowuje się do wydania płyty z nagraniem „Całonocnego czuwania” S. Rachmaninowa. Zespół wielokrotnie odnosił sukcesy na krajowych i międzynarodowych konkursach. W ostatnich latach zdobył m.in.: Grand Prix i Rubinową Lutnię Turnieju Chórów Legnica Cantat (2011), Brązowy Medal w kategorii muzyka klasyczna – chóry mieszane podczas 10. Międzynarodowego Festiwalu Chóralnego w Busan (Korea Południowa, 2014), Grand Prix Mazowieckiego Festiwalu Chórów Vivat Academia (2015) oraz Złote Dyplomy Warszawskiego Festiwalu Pieśni Adwentowych i Bożonarodzeniowych (2015) i VII Ogólnopolskiego Konkursu Ars Liturgica (2016).

Magda Miśka-Jackowska

Jeden z najbardziej rozpoznawalnych głosów radiowych w Polsce, ceniony dziennikarz radiowy i prezenter. Absolwentka Wydziału Radia i Telewizji im. Krzysztofa Kieślowskiego Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Od 2005 roku w zespole radia RMF Classic. Autorka wielu lubianych programów o sztuce filmowej („Moje kino”, „Lista Przebojów Muzyki Filmowej” „Mistrzowie drugiego planu”). Dla radia przeprowadziła setki rozmów z twórcami muzyki, kina i teatru. Laureatka nagrody Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej za najlepszy program radiowy w 2010 r. Jako konferansjer związana z najważniejszymi wydarzeniami kulturalnymi w całym kraju, zarówno na scenie klasycznej, jak i rozrywkowej. Od ponad dekady współpracująca regularnie z prestiżowymi festiwalami, filharmoniami, instytucjami kultury i teatrami.

magda_jackowska_crop